Wednesday, July 2, 2008

Agra és a világ hét csodája közül az egyik, a Taj Mahal - 2008-06-30

Kora reggel keltem, és sajnos kicsit későn ahhoz, hogy a napi meditáción túlessek. Azért szerencsémre nem késtem le a vonatot, mert azzal sok időt vesztettem volna. 7órakor indult a vonat, amivel 10órára már Agrában voltam, a fővárostól kb. 120km-re dél-keletre. Mivel úgy gondoltam, hogy nem lesz elég időm, rögtön a megérkezésem után egy autó-riksát béreltem egész napra, úgyhogy mindenhova elvisz ahova kérem.

Persze a nevezetességeket akartam megnézni, amiből Agrának sok jutott. Először a Red Fortot (vörös erődöt) néztem meg, ami kívülről erődítmény, belülről pedig inkább egy palota. A belső épületek nagy része fehér márványból, másik része pedig az épület nevéhez híven vörös kőből készült. Kicsit kontrasztos a kettő, de ez azért van, mert egy későbbi uralkodó kedvenc színe a fehér volt, úgyhogy abból sokat használt :). De nagyon szépre sikerült, viszont sajnos a sok turista miatt a szépségéből közelről már nem sok maradt, mivel a falakat összekarcolták, belevéstek, és a festményeket is már levakarták. Mivel ezek messziről nem látszanak, ezért onnan sokkal érdekesebb. Ezután megnéztük a Mini Taj Mahalt, ami az eredeti Taj Mahal na milyen?...igen, a kicsinyített mása! De csak a főépület ugyanolyan, a melléképületek egy kicsit mások, és eggyel több van belőlük. Ez is egy síremlék, ugyan úgy mint a Taj Mahal.

Megnéztünk még egy kisebb mecsetet, majd irány a Taj! De nem akárhonnan. Először a folyó túloldaláról, tehát a nem official oldalról, viszont mivel az épület tükrözve van, így ugyanaz a látvány tárult elém. Sajna a folyó nagyon alacsonyan volt, ezért nem tükröződött olyan szépen a víz felszínén, viszont nagyon szép látvány volt. Innen egy fél órás úttal odaértünk a főbejárathoz, ahol egy kicsit besokalltam az előírásoktól. Könyvet tilos bevinni! Ez már azért sok! Persze mivel a táskámra is volt írva valami hindi szöveg, ezért azt se vihettem be! Ez volt a teteje mindennek! No mind1, túltettem magam a hülyeségeken és végre irány a várva várt világ egyik csodája.

Az első épület ajtajából már gyönyörűen vakit a fehér márvány! Ez az egyik leg extravagánsabb épület, amit valaha szerelemből építettek! Eredetileg kettőt terveztek, két ugyanolyat, vagyis hasonlót. Az egyiket fehérből, másikat fekete márványból. De aki építtette, még az első elkészülését se élte meg. A Taj előtt egy hosszú tó húzódik, amiben néha elindítják a szökőkutat, de szerencsére nem amikor én ott voltam, mert akkor elrontotta volna a tükörképet a vízen. Persze a bejárat után mindenki fotózkodott, várni kellett a soromra, hogy odakerüljek. Washington DC-ben a fehér háznál szerintem innen másolták a tó részt. Teljesen úgy néz ki, csak a tó egy kicsivel keskenyebb! Az épületen belül két nagy síremlék található. Belülről az épület sokkal kisebbnek tűnt nekem, mint kívülről, viszont itt is gyönyörű márványberakások voltak mindenhol, vagy 4-5 színű márványból.

Agrában az összes Riksa CNG meghajtású, amire azt mondják, hogy nem olyan káros a környezetre, mivel 1994-ben észrevették, hogy a fehér Taj kezd egy kicsit feketedni. Persze, hogy a légszennyezéstől, úgyhogy az ipari városban be is tiltották az összes gyár működését, nehogy tovább rontsanak a helyzeten, és normál autó nem mehet a Taj közelébe. Ez egy okos lépés volt!

Amikor befejeztem, már nagyon fáradt voltam, úgyhogy beültem egy turista helyre, ahol kedvesek a felszolgálók, és az ételek is nyugati ízléshez vannak igazítva. Itt olvastam egy-két órát egy Papajás Lassi, egy Chai és egy Pizza mellett. A könyvben éppen a 9/11-i merényletről írtak – épp az Al Quaida szót olvastam – amikor valami robbanást hallottunk!!! Huhh, nagyon durva volt még amiatt is hogy erről volt szó a könyvben! Kinéztem az ablakon, és a mellettünk levő villanypózna szórta a szikrákat, tűzijáték kíséretében égett ki valami. Ezután még néztem egy kicsit a sárkány-repülő eregetőket, majd egy riksával a vonatállomásra mentem vissza, amivel éjszaka megyek tovább Luchnowba!

No comments: