Sunday, July 27, 2008

Chennai (Madras) és Mamallapuram, Tamil Nadu - 2008-07-13

Chennaiba, ami India déli részén a keleti parton található kora reggel érkeztem. Chennai, aminek Madras a régi neve, Tamil Nadu állam fővárosa. Itt persze már nem beszélnek Hindi nyelvet, egész Tamil Naduban a tamil és az angol nyelv a hivatalos. Az irás is teljesen más, és nem sajna emiatt nem értették meg az a kevés hindit se amit északon tanultam :). Itt délen teljesen mások az emberek, a kultúra, az épületek, és persze az étel is.

Néhány finom péksütemény és szendvics után, amit csak nagyvárosokban lehet kapni, nekiindultam a városnak. De hamar meguntam, mert nem egy szép város, nincsenek benne nagyon látnivalók. Úgyhogy majd három óra sétálás után elhagytam a várost, és Mamallapuramnak vettem az irányt. Két óra buszút után megérkeztem végre az Indiai-óceán partjához. Egy kicsi város, gyönyörű tengerparttal, és sok halásszal. Találtam egy nagyon szép hotelt magamnak, ahol találkoztam is két franciával. Az elejétől fogva szinte egész végig együtt voltunk, együtt mentünk a strandra, a piacra, és persze mivel már este volt, végre beültünk egy étterembe, ahol várva várt tengeri herkentyűket ettünk. Én tintahalat ettem fokhagymaszósszal, ami nagyon finom volt. Már régóta vártam, hogy valami finom tengeri kaját egyek a sok indiai egyhangú étel után. Mit ne mondjak, nagyon nagy változás volt utána.

Vacsora után még lementünk a tengerpartra, lefeküdtünk a homokba és a halászhajókra, és az óceán hullámait figyelve, néha becsuktuk a szemünket, hogy egyek lehessünk a természettel.

No comments: