Sunday, July 27, 2008

Khajurao a Kama-sutra templom - 2008-07-11

A vonat majdnem két órát késett, amivel majdnem keresztbehúzta a számításaimat, hogy egy nap alatt megnézzem Khajuraot, és továbbmenjek Jhansiba, ahonnan a vonatom indult Chennaiba(Madras), dél-indiába.

De szerencsére én voltam a jobb, és megcsináltam. Délben érkeztem meg Khajuraoban, India közepébe, ahol a nagyon híres templomok őrzik a Káma-sutra csodáját. Gondolom a legtöbb ember tudja mi a Káma-sutra, az emberi szerelem testi csodákba öltött formája :). Itt a templomok az oldalukon kőbe vésve őrzik a régi hagyományokat, a különböző sex-pozitúrákat. Ez itt Indiában nagyon kétélű, mivel az emberek hihetetlenül konzervatívak az emberi kapcsolatok terén, mármint ha párkapcsolatról van szó. Itt még kézen fogva se látsz fiú-lányt együtt sétálni a városban, parkokban, csak a legeldugottabb helyeken, ahol senki nem láthatja őket. És ennek a szöges ellentéte, amikor a TEMPLOMok oldalán különböző pozíciókat ’hirdetnek’. Én amúgy beszéltem több indiaival is, és általában nem tudták, hogy mi van Khajuraoban. Ennek ellenére voltak indiai turisták is. A templomcsoportban 8 templom található, és valamivel több mint ezer évesek. Némelyik nagyon jó állapotban megmaradt, viszont a legtöbbön már le voltak töredezve a szobrok, alakok. Mire végignéztem pont eljött az idő, hogy még az utolsó busszal, ami fél 5-kor indult, elmenjek. Úgyhogy még ennem se volt időm egy finom Khajurao-i étteremben, viszont a lényeget képeken, és a fejemben megőriztem…

No comments: