Monday, July 28, 2008

Backwaters – Houseboat Appelleyben - 2008-07-18

Reggel korán érkezett Thivina, úgy 6óra körül, majd egy gyors fürdés, és elkészülés-pihenés után elindultunk Appelleybe, ami másfél óra buszútra volt Kochitól. Ez még mindig Kerala tartomány, mindenhol rizsföldek, pálmafák tele kókuszdiókkal, és persze banánfák mindenhol különböző nagyságban a mini 5-6 centiméterestől elkezdve a 30 centiméteresig, a keskenytől a vaskosig minden féle. Itt Keralában se beszélnek Hindit, itt a Malayalam a helyi nyelv, amit szerencsére Thivina beszél, mivel szülei innen származnak, és csak születése előtt költöztek Malajziába. Ez sokban megkönnyíti a dolgunkat, a riksások rögtön a helyi díjat kérik tőlünk, nem a turista-díjat, és persze sokat tud az itteni kultúráról is.

Miután megérkeztünk Appelleybe, nem telt el fél óra mire szereztünk egy alvóhajót, amivel a backwaters-eken megyünk keresztül. A Backwaters a tengertől elcsatolt terület persze nem ember által, hanem a természet által, és így sok száz sziget jött létre néhol egy-két méter széles csatornákkal. Olyasmi mint Velence, csak nagyobb, és persze csak falvakban laknak az emberek.

A hajó full-extrás, gyönyörű, van egy felső teraszunk, az alsó részen pedig egy „nappali”, és a szobánk. Az ellátás is fenomenális, ma ebédre például helyi Kerala stílusú ételt kaptunk, ami azt jelenti, hogy egy banánfalevélen tálalnak 3 féle szószt, persze mindegyik kókuszos ízesítéssel, keralai rizzsel, ami kétszer akkora mint egy normál rizs, és nagyon dagi és puha, ezek mellé még banán, ananász, és Pappadam ami egy kistányér nagyságú ropogós kenyér. Ja, és persze tengeri hal. Úgyhogy nagyon jó életünk van, csendes környezet, szép házak, rizsföldek mindenhol. Itt amúgy kb. egy millióan laknak szerteszét, és van saját kompjárat körbe a csatornán, olyan mint nálunk a buszjárat, van mindenhol kompmegálló, ahol megáll egy percre, és megy tovább. Sőt iskolabusz helyett itt iskolahajó jár körbe, amire a suli neve van ráírva!

Ez a Backwaters túra amúgy India egyik legdrágább látnivalója-elfoglaltsága, viszont még így se éri el egy otthoni 4fős vacsora árát egy kisebb étteremben :). De megéri mindenképpen, ha már erre jár az ember, szerintem kihagyhatatlan élmény. Holnap még elmegyünk falunézőbe kora reggel, majd 11körül érünk vissza a kiindulási ponthoz.